Trendy w organizacji konferencji

Pracodawcy docenili moc spotkań. Coraz chętniej decydują się na organizację firmowych warsztatów i szkoleń, podczas których dbają o jakość i sposób przekazywania treści. Ważne jest dla nich przygotowanie ciekawych, merytorycznych wykładów, jak i dodatkowych rozrywek integracyjnych. By starannie zaplanować przebieg takiego wydarzenia warto współpracować z agencją eventovą i mieć świadomość, że przygotowywana konferencja firmowa stanie się Twoją wizytówką. Chcąc zyskać zainteresowanie Twoim przedsiębiorstwem, trzeba czasem zainwestować w odpowiednie narzędzia.

Śledź działania na rynku eventowym

Kompleksowa organizacja konferencji firmowej powinna skupiać się przede wszystkim na jej uczestniku. Warto zadbać, by wrócił z Twojej konferencji z niesamowitymi wrażeniami, które nie pozwolą mu zapomnieć o Tobie. Dlatego tak ważne jest, by orientować się w najnowszych trendach. Jakie rozwiązania są modne i czym kieruje się Twoja konkurencja?

Jak stworzyć idealne konferencje firmowe?

Pragniemy chociaż trochę przybliżyć CI strategię, jaką warto obrać, planując ważne wydarzenie dla uczestników, którzy zjadą się do Ciebie z całej Polski. Na co warto zwrócić uwagę?

  1. Wybierz piękne miejsce

    Obecnie odchodzi się od organizowania spotkań firmowych w salach konferencyjnych hoteli. Poszukiwane są raczej miejsca atrakcyjne turystycznie, w których oprócz zdobywania nowej wiedzy można również świetnie wypocząć. Nie tylko piękno okolicy powinno mieć znaczenie, ale również łatwość dojazdu. Jeśli koniecznie zależy Ci na mieście, wybierz bardziej nietypową przestrzeń. Uczestnicy łatwiej zapamiętają Cię, jeśli zaprosisz ich do niebanalnych industrialnych wnętrz czy teatrów.

  2. Zadbaj o oprawę wizualną

    Nie ograniczaj się do suchej prezentacji i nudnego filmiku. Postaw na kreatywność, poczucie humoru i nowoczesność. Zrezygnuj z przestarzałych projektorów na rzecz cyfrowej jakości obrazów. Wykorzystaj najnowocześniejszą technologię.

  3. Zainwestuj w rozwinięte narzędzia multimedialne

    Zapunktuj u uczestników, tworząc dla nich internetowy portal konferencyjny na miarę ich potrzeb. Przede wszystkim niech będzie to szybki dostęp do informacji o konferencji firmowej. Nie zapomnij umieścić na nim programu wydarzeń, który ułatwi uczestnikom planowanie i rejestrację na dany panel. Zatroszcz się, by każdy z gości wypełnił formularz zgłoszeniowy, podając ważne informacje odnośnie noclegu czy diety. Oferuj pomoc i staraj się, by było z Tobą łatwo nawiązać kontakt.

  4. Współtwórz wydarzenie z gośćmi

    Podczas konferencji firmowej, postaraj się, by uczestnik czuł, że jesteś zainteresowany również tym, co on myśli i co chciałby powiedzieć. Stwórz panele dyskusyjne, gdzie bez skrępowania każdy może zabrać głos, dyskutuj, rób burze mózgów i zachęcaj do interakcji. Rozwiń profile wydarzenia w mediach społecznościowych i zaproponuj uczestnikom śledzenie wpisów. Poproś ich o oznaczanie również siebie na zdjęciach, a może nawet użycie chwytliwego hashtagu. Stańcie się społecznością, zwartą grupą.

  5. Przygotuj dodatkowe atrakcje

    Wieczorek zapoznawczy przed rozpoczęciem konferencji firmowej, a może przebierana impreza na jej koniec? Pozwól uczestnikom wzajemnie się poznać i zintegrować, a przy tym zapewnić im rozrywkę na wysokim poziomie. Możesz zaprosić jakąś gwiazdę na prywatny występ albo po prostu zorganizować wieczór z grami planszowymi. Pomysłów może być cała masa.

  6. Gadżety firmowe i ankiety

    Fajnie przygotowany upominek na pewno ucieszy Twoich gości, zwłaszcza, gdy nie ograniczysz się w nim do smyczy, długopisu i notesu. Pomyśl o czymś niekonwencjonalnym, ale przydatnym, z czego na pewno można się ucieszyć. Firmowy prezent nie musi być nudny! Pamiętaj także, by na koniec konferencji poprosić o wypełnienie ankiet, z których dowiesz się, co się podobało uczestnikom, a co nie. Pomoże Ci to w przyszłości zwrócić większą uwagę na potrzeby gości.

  7. Wyślij mailowo podziękowania uczestnikom

    Na pewno każdemu będzie miło, gdy podziękujesz im oficjalnie za obecność i podeślesz feedback do wydarzeń. Możesz również dołączyć zdjęcia z wydarzenia, na których uczestnicy będą mogli siebie rozpoznać. Zaproś ich także na kolejną edycję i poproś chętnych o nawiązanie kontaktu.

Udostępnij na:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email