Jak zapewnić sukces imprezie karnawałowej

Minęło Boże Narodzenie i z przytupem weszliśmy w Nowy Rok, jednak dla wielu z nas świętowanie wcale nie dobiegło jeszcze końca. Zanim rozpocznie się poprzedzający Wielkanoc okres postu, na dobre zagości u nas karnawał – okres tradycyjnych balów, przyjęć i maskarad. Mogłoby się wydawać, że ze szczególną niecierpliwością wyczekują go najmłodsi – wreszcie będzie można w przedszkolu pochwalić się kostiumem księżniczki lub Batmana- jak się jednak okazuje imprezy, które wymagają od uczestników przebrania, mają swoje grono wielbicieli również wśród dorosłych.

Miejscami, które słyną z najbardziej spektakularnych obchodów karnawału są Rio de Janeiro oraz Wenecja. W Brazylii króluje wtedy gorąca samba, a ulice przemierzają kolorowe, spektakularne parady. We Włoszech jest nieco spokojniej, ale równie kolorowo i radośnie.

Karnawał hucznie świętowano już w średniowieczu. Organizowane były suto zakrapiane biesiady, a mieszkańcy miast brali udział w paradach i festynach. Co ciekawe, w okresie tym znacznie łagodzono również prawo – był to jedyny czas, kiedy pozwalano na bezkarne krytykowanie władzy, satyrę na stan szlachecki, a nawet dopuszczanie się bluźnierstw. Przebrania gwarantowały nie tylko anonimowość, ale także wzajemną równość wszystkich uczestników biesiad. Nierzadko przy jednym stole zasiadali przedstawiciele różnych stanów społecznych. Na współczesnych przyjęciach przebrania pełnią podobny cel. Możliwość ukrycia własnej tożsamości pod maską i kostiumem jest dla wielu osób bardzo ekscytująca, nawet jeśli już po chwili zostanie się rozpoznanym.

W sklepach można oczywiście kupić gotowe kostiumy, jednak dla wielu osób takie przyjęcia to szansa wzbicia się na wyżyny kreatywności. To właśnie te własnoręcznie wykonane stroje wzbudzają największy podziw. Nieodzownym elementem balów karnawałowych są rzecz jasna konkursy na najlepsze przebranie. Kluczem do wygranej z pewnością będzie nowatorski pomysł i włożony w przygotowanie kostiumu trud.

Oczywiście przyjęcia, na których obowiązywać będzie kostium, nie muszą być organizowane wyłącznie w okresie karnawału. Tego typu imprezy towarzyszą często premierom filmów lub gier, można natknąć się na nie na konwentach i spotkaniach najróżniejszych fandomów. Coraz większą popularnością cieszą się również tematyczne urodziny, a nawet wesela. Aby uczestnicy mogli poczuć wyjątkowy klimat, organizatorzy koniecznie muszą zadbać o kilka istotnych czynników.

Kluczowy będzie dobór odpowiedniego miejsca. Zlot czarodziejów nie wyda się zbyt przekonujący, kiedy odbędzie się wewnątrz industrialnej hali, a impreza w stylu hawajskim lepiej niż w ciemnej piwnicy wyglądać będzie w jasnym i kolorowym lokalu. Warto zadbać również o wprowadzające w klimat dekoracje. Niezależnie od tego, czy przyjęcie będzie miało formę rautu czy znajdzie się na nim parkiet do tańca, goście nie będą siedzieć w ciszy. W zależności od tego, które rozwiązanie bardziej pasować będzie do tematyki można wynająć zespół umilający czas muzyką na żywo albo DJa, który puszczać będzie atrakcyjne kawałki. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby wcześniej przygotować odpowiednie kompilacje.

Ważny element każdego przyjęcia to również poczęstunek. Jest wiele klasycznych przekąsek, które sprawdzają się w każdych okolicznościach, jednak przy tego typu imprezach warto pójść krok dalej i zadbać, aby także jedzenie nawiązywało do motywu przewodniego. Nie trzeba wcale silić się na wymyślną kuchnię – czasami do stworzenia zachęcającego bufetu wystarczy kreatywna nazwa, odpowiednie dekoracje stołu lub odrobina spożywczego barwnika.

Sam konkurs na najlepsze przebranie nie wystarczy, aby uchronić gości przed nudą, dlatego organizatorzy muszą zapewnić gościom dodatkowe atrakcje. Dobrym pomysłem będzie zaangażowanie prowadzącego, który czuwać będzie nad przebiegiem imprezy i w razie potrzeby zachęci uczestników do zabawy.

Organizacja imprez tematycznych to wymagające zadanie, jednak dzięki wieloletniemu doświadczeniu i kreatywnemu podejściu możemy dla Państwa zorganizować kostiumowe party, które zostanie przez uczestników zapamiętane na długi czas.

Udostępnij na: